محدودیت در تامین مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید رنگهای ری اکتیو و افزایش هزینه حمل و نقل دریایی

بسمه تعالی

طی گزارشات ارسالی از شرکای تجاری شرکت سیس آرنگ در هند، قیمت رنگهای ری اکتیو از هفته جاری افزایش پیدا خواهد کرد و پیش بینی ها حاکی از ثبات این وضعیت طی 4 الی 5 ماه آینده میباشد.

این افزایش قیمت در بازار جهانی متاثر از دو دلیل اصلی است:

  • پس از شروع پاندمی کرونا و رکود شدید بازارهای جهانی که منجر به کاهش قابل ملاحظه مراودات تجاری بین المللی گردید، از این رو حمل و نقل بین المللی نیز از این موضوع متاثر شده و دچار یک رکود تاریخی گردید. متاسفانه اثر معکوس این رکود طی ماه های جاری و به واسطه بازگشت نسبی به شرایط نرمال در اکثر مناطق دنیا و افزایش قابل ملاحظه حجم مراودات منجر به تکمیل ظرفیت خطوط کشتیرانی و محدودیت شدید کانتینر خالی علی الخصوص در مبدا چین گردیده و علاوه بر جهش قابل ملاحظه در نرخ حمل و نقل، اکثر مشتریان با تاخیرهای مکرر و طولانی در حمل دریایی سفارشات خود مواجه شده اند.
  • اخلال به وجود آمده در زنجیره تامین و توزیع مواد اولیه که مبدا اصلی آن کشور چین میباشد منجر به افزایش نرخ برخی از مواد اولیه مورد نیاز در تولید رنگهای ری اکتیو گردیده است. علاوه بر این، برخی مواد اولیه دیگر نیز به دلایل متعدد دچار افزایش قیمت شده و ادامه فروش رنگهای ری اکتیو با قیمتهای قبلی را غیرممکن ساخته است.

افزایش قیمت برخی از مواد اولیه مذکور به شرح ذیل میباشد:

H Acid:                                      28%

Vinyl Sulphone Ester (VS):           20%

Cyanuric Chloride:                       98%

Beta Naphthol:                            56%

Naphthalene:                              32%

 

شریک خارجی سیس آرنگ با درخواست شرکت مبنی بر پشتیبانی از مشتریان بازار ایران موافقت نموده و طی یک بازه کمتر از دوهفته، نسبت به ارائه ظرفیت محدودی از رنگهای الوان ری اکتیو با قیمت سابق اقدام نموده که پس از آن، افزایش قیمت اجتباب ناپذیر خواهد بود.

لذا توصیه میشود مشتریان گرامی با توجه به احتمال این افزایش قیمت و محدودیت در موجودی رنگهای الوان خریداری شده، حداکثر ظرف مدت 10 روز نسبت به ثبت سفارش و پرداخت به منظور ارسال هرچه سریعتر حواله ارزی به هند، اقدام نمایند.