قرار گرفتن کمپانی Kiri Industries Limited در جمع شرکتهای لیست Bluesign© SYSTEM PARTNERS

بدین وسیله به اطلاع عموم مشتریان گرامی شرکت سیس آرنگ میرساند، شرکت Kiri Industries Limited، به عنوان شریک تجاری هندی شرکت سیس آرنگ، موفق به قرار گرفتن در جمع Bluesign© SYSTEM PARTNERS گردید.

در میان شرکتهای موجود در این لیست، برندهای نام آشنای بین المللی چون Adidas، Puma، Salomon، ASICS، Columbia، Nike به چشم میخورد.

 

Bluesign چیست؟

Buesign یک سیستم جامع است که راه حلهای مناسبی جهت برقراری یک سیستم تولید و تکیمل مناسب را برای صنایع و برندهای مرتبط با صنعت نساجی ارائه مینماید. Bluesign بر اساس یک سری معیارهای سختگیرانه و موکد، بر کلیه مواد اصلی و جانبی استفاده شده در پروسه های تولید و تمامی مراحل طی شده نظارت نموده و فرآیندهای تولید را به گونه ای بازطراحی مینماید که برای توسعه پایدار آن کمپانی به خصوص ایده آل باشد.

Bluesign به عنوان یک مرجع مستقل، تمامی تلاشها و پیشرفتهای صورت گرفته توسط همه کمپانیها را به دقت بررسی و مانیتور نموده و به طور مستمر کلیه استانداردها و دستورالعملهای الزامی خود را بهینه سازی مینماید.

 

Bluesign نمایانگر چیست؟

سیستمی که در پس تاییدیه Bluesign یک شرکت قرار دارد، بالاترین سطح تضمین را به مشتریان ارائه داده و اطمینان میدهد که محصولات در مسیری تولید گشته اند که مسئولانه ترین استفاده از منابع طبیعی و پایینترین سطح اثرگذاری مخرب بر محیط زیست و سلامت انسانها رخ داده است.

 

چه الزاماتی جهت تولیدکنندگان و برندها برای دریافت Bluesign وجود دارد؟

براساس دستورالعمل جامع و موکد Bluesign، تولیدکنندگان موظف هستند در برابر انسانها، محیط زیست و منابع، مسئولانه عمل کنند. این روند و گزارشهای اجرای آن باید به حدی شفاف و دقیق باشد که بتوان تمامی محصولات نهایی (البسه، منسوجات و…) را به راحتی در تمامی مراحل پروسه تولید از ابتدا (مواد خام) تا محصول نهایی ردیابی نمود. به عبارت بهتر، تمامی مواد اولیه، مواد کمکی و پروسه های تولید از ابتدا تا انتهای زنجیره تامین توسط Bluesign بررسی گردیده و تنها در صورت دریافت تایید (Bluesign© APPROVED) در کلیه مراحل و برای کلیه مواد مورد استفاده در مسیر تولید، محصول نهایی مورد تایید (Bluesign© PRODUCT) خواهد بود.

 

Bluesign© APPROVED به چه معنی است؟

هر محصول نساجی نتیجه یک پروسه تولید حجیم و طولانی است. مواد اولیه متعددی نظیر رنگها و مواد کمکی در این پروسه طولانی استفاده میشوند. Bluesign© SYSTEM راه حلهای مناسب و کارآمدی برای تولیدکنندگان این گونه مواد نیز ارائه میدهد. آنها میتوانند پروسه تولید خود و مواد اولیه مورد نیاز خود را براساس دستورالعملهای Bluesign تدوین نموده و بدین ترتیب به بالاترین سطح پایداری کیفی و زیست محیطی دست یابند. مواد اولیه ای که به طور کامل آنالیز گردیده و پایدار محسوب میشوند Bluesign© APPROVED تلقی میگردند.  به عبارت بهتر، قدم به قدم، از مواد خام اولیه تا محصول نهایی، هیچ لینک گم شده و نامعلومی در پروسه های تولید و مواد مورد استفاده در محصولات Bluesign© APPROVED وجود نخواهد داشت.

 

یک Bluesign© PRODUCT چه الزاماتی را باید برآورده سازد؟

Bluesign© PRODUCT فقط و فقط توسط برندهایی قابل ارائه است که متعهد به رعایت Bluesign© SYSTEM هستند. یک محصول نهایی پایدار (از منظر محیط زیستی) که دارای نشان Bluesign© PRODUCT میباشد، در تولید آن حداقل از 90 درصد منسوجات Bluesign© APPROVED و حداقل 30 درصد تجهیزات جانبی (accessories) Bluesign© APPROVED استفاده شده است. هدف نهایی کلیه برندها این است که درنهایت بتوانند به تایید 100 درصدی Bluesign دست یابند.

 

از خرید محصولی که دارای برچسب Bluesign© PRODUCT است چه منفعتی عاید مشتری میگردد؟

Bluesign به مشتری این اطمینان را میدهد که در تمام مسیر تولید یک محصول نهایی (انواع البسه و منسوجات) دارای برچسب Bluesign© PRODUCT، تنها کارخانه ها و تولیدکننده هایی به کار گرفته شده اند که در ضمینه حفاظت از انسانها، حفاظت از محیط زیست و استفاده از منابع طبیعی، عملکرد کاملا مسئولانه و شفافی داشته اند. آنها از بهترین تکنولوژیهای موجود بهره برده، استفاده مسئولانه ای از منابع طبیعی داشتنه و به در زمینه به حداقل رساندن آسیبهای انسانی و زیست محیطی، نهایت تلاش و دقت خود را به کار برده اند.

مشتری با خریدن محصولاتی که دارای برچسب Bluesign© PRODUCT است، از تولیدکنندگانی که در مسیر پیشرفت و توسعه خود، حفاظت حداکثری از سلامت انسانها و محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی را سرلوحه عملکرد خود قرار داده اند، حمایت نموده و به این جنبش منحصر به فرد میپیوندند.